Jak zbudować własne portfolio? Będąc grafikiem istotne jest właśnie portfolio będące zbiorem swoich projektów, dzieł, dorobku jako grafik. Niekoniecznie muszą być to projekty graficzne wykonane w ramach pracy i dla klientów, aczkolwiek powinny ukazywać nasz warsztat i możliwości, tendencje. Dzięki portfolio można zyskać nie jednego klienta. Nie mając do przedstawienia żadnych referencji a w zasadzie przykładów realizacji swoich pomysłów klient decyduje się na kota w worku. Tworząc portfolio warto również zachować różnorodność od małych drobnych projektów po duże i złożone, jak i zapewnić dostęp do różnych form wizualizacji oraz kreacji. Grafik na współczesnym rynku to główny marketingowiec, to d niego zależy powodzenie wielu kampanii reklamowych, w dużej mierze internetowych. Będąc młodym grafikiem szukającym praktyki warto wykonywać projekty przerobione z innych by zwyczajnie się uczyć. Z czasem nie tylko zmienia się gust ale również kwestia rutyny i tendencji. Co więcej grafik musi się też dostosować do trendów mody w designie.
23 lipca 2015
Brak komentarzy