Niektórym, szczególnie klientom agencji reklamowych, wydaje się, że praca grafika jest banalnie łatwa – przecież polega tylko na klikaniu myszka po ekranie komputera… Rzeczywiście, jest tak, ale te ruchy myszką nie są przypadkowe. Grafik przez wiele lat musi uczyć się, jak obsługiwać dany program, by w efekcie móc sprawnie za pomocą kilku kliknięć myszą stworzyć ciekawą grafikę w programie. Właśnie między innymi z takimi zarzutami muszą się ścierać każdego dnia graficy – według ich klientów, praca grafika jest banalnie prosta, a ceny ich usług – zawyżone. Można wtedy zadać sobie tylko jedno pytanie – dlaczego, skoro to takie łatwe, klient nie podejmie się sam zaprojektowania sobie ulotki, tylko zdaje się na wiedzę i umiejętności grafika? Niestety jak w każdym zawodzie, również tutaj trzeba się liczyć z brakiem zrozumienia, chęcią zaoszczędzenia na usłudze lub pokazania grafikowi, gdzie jest jego miejsce. Nie należy się tym przejmować, ponieważ korzyści z pracy jako pracy jako grafik są dużo wyższe, niż ewentualne trudności.
18 października 2017
Brak komentarzy