Agencje reklamowe zajmują się najczęściej tworzeniem wszelkiego rodzaju materiałów reklamowych do druku. Stąd też jedną z najbardziej potrzebnych tam prac jest praca grafika, który będzie zajmował się kluczowa działalnością firmy – wykonywaniem projektów. Jego prace może koordynować manager odpowiedzialny za kontakt z klientami i przekazywanie zleceń do druku. Jednak to właśnie grafik zajmuje się tym, co w agencji jest najważniejsze – projektowaniem wizytówek, ulotek, plakatów, broszur i innych materiałów reklamowych. Jego praca polega na tym, by zaprojektować ciekawy wizualnie, przyciągający spojrzenie i chwytliwy pod kątem marketingowym materiał i przygotować go pod katem technicznym – by plik z tym programem był zdatny do druku. Grafik w agencji najczęściej pracuje na pełen etat, co oczywiście zależy głównie od ilości zleceń i od systemu pracy jakimi wymyślili szefowie agencji. Zasadniczo jest to jednak spokojna praca przy komputerze, czasem tylko wymagająca kontroli wydruku bezpośrednio w drukarni.
29 listopada 2017
Brak komentarzy