Kreatywność to cecha osobowości bardzo istotna w różnych zawodach. Jest bardzo przydatna w reklamie i marketingu, gdzie było już w zasadzie wszystko i stale trzeba wymyślać nowe sposoby na promocję marki. Przydaje się również w pracy grafika.
Praca grafika jest zawodem typowo artystycznym, wymagającym umiejętności kreowania czegoś z niczego. Częściej jednak wymaga ona umiejętności układania na konkretnym formacie pewnych elementów, tworzenia z nich spójnej całości – z tekstów, obrazków i grafiki. Dobry, kreatywny grafik będzie w stanie wymyślić coś zaskakującego, nowego, czego jeszcze dotąd nie było.
Będzie w stanie przedstawić zdjęcie w folderze w taki sposób, by zachęcało do kupienia produktu, było atrakcyjne. Wymaga to dużego zaangażowania, umiejętności, ale przede wszystkim dobrego pomysłu. Kreatywność jest potrzebna również z innego powodu. Gdy grafik ma do wykonania np. plakaty wyborcze dla kilku różnych osób, każdy z tych plakatów musi być inny, choć w zasadzie taki sam – w jego gestii leży więc różnicowania tych samych folderów, ulotek, czy gazetek dla różnych marek.