W agencjach reklamowych bardzo potrzebnym stanowiskiem jest stanowisko grafika. To właśnie graficy odpowiedzialni są za wykonywanie zleceń klienta. Do account managera należy pozyskiwanie zleceń i kontakt z klientem, zaś dobry grafik ma za zadanie zrozumieć, na czym klientowi zależy, i stworzyć z jego koncepcji jedną przemyślaną i doskonale współgrającą ze sobą całość. Wbrew pozorom praca grafika nie jest lekka, ponieważ aby grafik mógł dobrze wykonywać swoją pracę, przedtem musiał wiele lat uczyć się, jak profesjonalnie obsługiwać programy graficzne i “wycisnąć” z nich możliwie jak najwięcej. Często też graficy nie są doceniani, gdyż uważa się, że tylko siedzą przed komputerem i klikają w myszkę, podczas gdy w rzeczywistości to oni muszą nadać ostateczny kształt temu, co urodziło się w głowie klienta. W pracy każdego grafika zdecydowanie najtrudniejsze jest zrozumienie koncepcji klienta i wykonanie ją w zgodzie z jego życzeniem oraz ogólnymi zasadami kompozycji, i choć brzmi to banalnie, to naprawdę jest dużym wyzwaniem.
28 kwietnia 2016
Brak komentarzy